måndag 1 juli 2013

t.A.T.u cover., ? å fransk animerad sci-fi

kollade imorse igenom mina musikfiler i jakt på nått lite skoj å svängigt - hittar en mapp med Italo techno disko*, som jag fått av npn för rätt länge sen. tredje låten börjar;  och jag märkar att jag hört melodin på dess vocals förut - hjärnan letar, slänger ur sig; Tatu !,  men vilken låt?
youtubar det men närmaste träff blir 'Not gonna get us' , e ju inte den., osäker nu, men var en väldigt stark impuls att detta var just Tatu.,  hjälp nån?!

hursom, inför det här inlägget letar jag upp 'tredje låten' " Spacer Woman" från -83 och får se att videon till den är klipp ur en fransk animerad sci-fi film från ungefär samma tid, som jag råkade se hos en vän för inte så länge sen - handlar om en planet där människor hålls som husdjur av nåra jättelika humanoider**, sådär konstnärligt drömsk och obehaglig samtidigt. kan rekommenderas, fantastic planet se gärna traliern här, "...spellbinding science fiction" sagt med släpig datorröst  !

kAss

*ett genrenamn som liksom i sig innehåller allt en kan leta efter
**Humanoid är en inom sci-fi välanvänd term för typ: alien som nästan ser ut som människa - bara kanske t.ex, blå och kanske räfflat pannben eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar